Серед найважливіших завдань допомоги дітям з особливими потребами - надання психосоціальної підтримки їхнім сім'ям. "Щоб допомогти дитині - ми покликані допомогти її сім'ї", - у цьому основна думка книжки. У виданні презентовано світовий досвід розвитку послуг для сімей дітей з особливими потребами, осмислено та узагальнено досвід запровадження сімейно-центрованих програм у навчально-реабілітаційному центрі "Джерело" у Львові. Для педагогів, психологів, лікарів, соціальних працівників, реабілітологів, усіх, хто цікавиться вихованням, навчанням та реабілітацією дітей з особливими потребами.

Олег Романчук, дитячий психіатр, психотерапевт, керівник відділу розвитку дитини  центру „Джерело", м. Львів. Автор спробував синтезувати дані наукових досліджень та безпосередній особистий і командний досвід праці з сім’ями неповносправних дітей. Представлено моделі психосоціальної допомоги сім’ям.

 

Зміст

Передмова: відкриття світу неповносправності

Частина 1. Досвід неповносправної дитини та її сім’ї

- Дитина з особливими потребами в родині

- Неповносправна дитина та її психологічних розвиток

- Неповносправність і суспільство

- Висновки:множинність чинників, що визначають досвід сім’ї та дитини

Частина 2. Принципи та методи психосоціальної допомоги сім’ям дітей з особливими потребами

-       Основи сімейно-центрованого підходу

-       Партнерство батьки – фахівці

-       Від обстеження до формування плану допомоги

-       Потреба сім’ї в інформації та освіті щодо неповносправності

-       Допомога дитині - допомога сім’ї

-       Супровід сім’ї

-       Програма «Батьки для батьків» та групові форми роботи

-       Програма підтримки для окремих членів родини

-       Супровід сім’ї, в якій помирає/померла дитина

Замість післямови: фахівцям про фахівців

Постскриптум

Додатки

Бібліографія

Гаряче повідомлення: Знайомтесь з міжнародним сайтом інфоресурсів www.infodisability.org